Fitneszedző és coach anyuka életmód tippjei

Fitneszanyu Blog

Fitneszanyu Blog

Zsuzsi naplója 1. rész (Nagy Megújuló program)

2020. november 24. - Blanka Hámori

Zsuzsi blogunk Nagy Megújuló Programjának az alanya. Kész öröm vele dolgozni, hiszen lelkes és nyitott mindenre - és annak ellenére hogy eleven, pici gyerek körül sündörög egész nap, nagyon elszánt az életmód váltást illetően! Mostantól minden héten elolvashatjátok, hogyan élte meg ő a program állomásait! Az első héten már túl van, tehát íme az első beszámoló. 

1. HETI PROGRAM:
állapotfelmérés és a Jutalom meghatározása
3 db (személyreszabott, intervall-típusú, zsírégető-alapozó) kardió edzés
1 böjt-nap
2 önismereti nap ("Lélek-nap"): a Bizonyosság napja, a Megbocsátás napja

 

ZSUZSI NAPLÓJA

2 gyermekes (2,5 éves lány és 1 éves fiú) anyukaként többnyire arra figyelek, hogy a gyerekeknek meglegyen mindenük, összehangoljam a napjukat, igényeiket, játék, levegőzés, alvások, stb.., így a saját igényeimet és edzéseimet hátrahagytam. Éppen elkezdtem azon gondolkozni, hogy hova, hogyan és milyen módon tudnék kicsit magammal is foglalkozni, valami mozgásfélét bezsúfolni az életemben. Ekkor olvastam el a pályázati felhívást, melyről azonnal úgy éreztem, hogy nekem van kiírva. Nem volt kétségem afelöl, hogy meg kell próbálnom. Aztán jött a telefonhívás. A Fitneszanyu Nagy Megújuló Programjának nyerteseként nagy izgalommal vártam a rám váró feladatokat, de ugyanakkor sok kérdés volt bennem, vajon hogyan fogok mindenre időt szakítani, hogyan tudom teljesíteni a programot és közben helyt állni a napi teendőkben.

A héten végre belekezdtem… újra megmozgattam magam… és ami a legjobb, még élveztem is! Régóta terveztem már, de nem volt elég erőm vagy mindig találtam valami sokkal fontosabbat… Fontosabbat annál, hogy újra a régi lehessek? Hogy vidáman nézzek a tükörbe két gyermekes anyaként is? Hogy a Családom is vidámabbnak lásson? Nem beszélve arról, hogy a ruhatáram lehetőségei is szerényebbek lettek.. Így visszatekintve kezd nevetséges lenni a lustaságom és a halogatásom... Ennek bele kell férnie az időmbe és kis odafigyeléssel, szervezéssel nem lehetetlen!
Hétfőn találkoztam Fitneszanyuval és a kezembe nyomta a Nagy Megújuló Program kiadványát, melyben minden tökéletes részletességgel volt leírva, de azért át is beszéltük a teendőket és ami még fontosabb, már be is mentünk a Corner Fitnesz modern kardiogépeivel felszerelt termébe, ahol 1,5 órát töltöttünk és magam is meglepődtem, hogy nem estem le egyik gépről sem. Úgy néz ki némi állóképesség még megmaradt.. Alig vártam, hogy hazaérjek és áttanulmányozzam a teljes programot.
A program keretében kitűztem a céljaimat és sajnos a tényeket is rögzítettük, szigorúan, centiméterben… természetesen az „előtte” fénykép sem maradhatott el, ha esetleg elbizonytalanodnék, ez garantáltan erőt ad majd… Ha valaki hasonló változásra készül, mindenképp ajánlom ezt a fényképet, bár bevallom én is vonakodtam ettől… de később talán jól fog jönni és még büszkébb lehetek, ha elérem a kívánt eredményt.
A következő 6 hétre - minden egyes napra – megvannak a teendőim, minden követhető, már „csak” be kell tartani. Minden nap vár valami új, valami érdekes, kardió edzés, erősítő edzés, de ha épp nem a testemet, akkor a lelkemet edzem egy-egy jó ötlettel, gyakorlattal.
A héten a közös edzésen kívül két további kardio edzés várt rám és bevallom önszorgalomból próbálgattam az erősítés gyakorlatait is. Persze igaz, hogy Fitneszanyu felügyelete mellett lelkesebb voltam, de ha már ilyen lehetőséget kaptam és belevágtam, dolgozik bennem a „csakazértis” és bízom benne hogy ez végig kíséri majd az átalakulásomat.
Ami az étkezést illeti az első héten csak étkezési naplót vezettem – az igazat megvallva egyáltalán nem figyeltem oda, azt ettem, amit eddig, pedig tökéletesen tisztába vagyok azzal, mit rontok el… de egy finom péksüteménynek, pizzának, süteménynek belátom, elég nehéz ellenállni… A Program dietetikusával – Bihari Nórával – megbeszéltük, hogy a második hét elején rendezzük ezt a kérdést, így a héten még megengedtem magamnak a kilengéseket Ez a második héttől kezdve nehezítés lesz… Erről bővebben a jövő héten tudok nyilatkozni
Visszatekintve az első hétre úgy érzem sikerült helyt állnom és nem is került olyan nagy áldozatba. Természetesen nem árt némi segítség, gyerekfelvigyázás, de ha valakinek nincs segítsége, remekül ki lehet használni a gyermekek alvásidejét is, főleg ha akad otthon is egy kardiógép…
Tudom, a neheze még hátra van, de egyelőre visz a lendület és Fitneszanyu támogatása, akivel folyamatosan beszélünk, levelezünk és ha menet közben elakadnék, tudom, hogy számíthatok a támogatására."

 

Zsuzsi naplójának második részét jövő vasárnap olvashatjátok, mikor a második hét küzdelmeiről, sikereiről, tanulságairól számol be! Addig is kérdezzétek őt, vagy engem a Facebookon: www.facebook.com/Fitneszanyu

Üdv, Blanka

A bejegyzés trackback címe:

https://fitneszanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr5416297402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása