Fitneszedző és coach anyuka életmód tippjei

Fitneszanyu Blog

Fitneszanyu Blog

Interjú Nagy Amarillával

2013. december 18. - Blanka Hámori

Nagy Amarilla - diplomás gyógytornász, aerobic, Spinning® oktató, személyi edző, illetve a "Wellness guru 2010" verseny győztese, kétszeres "Aerobik maraton" győztes. És anyuka. : )

1. Ismert és elismert fitneszedző vagy. Mikor és hogyan lépett be az életedbe a fitnesz?

Már tiniként elhatároztam,hogy megkeresem a hozzám illő mozgást. Először a jazz balettel próbálkoztam, de nem volt meg a kellő rugalmasságom,hajlékonyságom és ritmusérzékem. Úszni szerettem,de nagyobb kihívásra vágytam, így jutottam el az aerobikhoz. Ha jól emlékszem a legfiatalabb vendégként , kicsit félénken, de annál elszántabb szívvel kopogtattam be Varga Sándorné Ari salgótarjáni termébe,aki hatalmas szeretettel fogadott. Örök hálával tartozom neki, hogy elindított, felkarolt ezen a pályán és átadta azt a nagy energiát és sportszeretetet, ami benne lakozott és lakozik még a mai napig is.
Főiskolai gyógytornász tanulmányaim mellett elvégeztem az aerobik edzői tanfolyam több válfaját ( step, capoeira,body ball, X-CO,flexi-bar,gerinctréner ) és akkor már termekben is vállaltam órákat.Fontosnak tartottam,hogy minél több oldalú edző legyek,hiszen nemcsak felelőséget vállalunk az órákon a vendégek egészségéért,hanem hozzájárulunk testtudatuk fejlődéséhez,egészségneveléséhez és testi, lelki jólétükhöz. Későbbiekben megszereztem a spinning oktatói és személyi edzői oklevelet, majd a steel combat edzői végzettséget, mely a küzdősportok és az aerobik elemeit ötvözi.

2. Te magad is édesanya vagy. Te mennyit mozogtál a terhesség előtt, meddig és mit? Szerinted, mely gyakorlatokat semmiképp ne hanyagoljuk a terhesség alatt?

Várandóságom előtt a munkámból kifolyólag aktivan sportoltam, aerobik, spinning, futás mind mind szerepelt a listámon. Ám veszélyeztetett terhes lettem, így csak a séta maradhatott. Nem kockáztattam, hiszen a Baba sokkal fontosabb volt számomra,mint hogy hasizomprésket végezzek. Azonban akinek orvosi ellenőrzés mellett nem ellenzett az edzés mindenképpen javaslom a könnyed kardio mozgást,pl.séta,úszás,illetve nagy hangsúlyt kell fektetni a hátizmok ,medence körüli izmok erősítésére,nyújtására.

3. A szülés után mennyi idővel tértél vissza edzeni, és mire figyeltél oda az első időszakban?

Minden anyának feltétlen javaslom,hogy szülés után várja ki a 6 hétet,majd csak az orvosi kontroll után kezdjen neki az edzésnek. Ez az időszak kell a megnyúlt szalagok,izmok regenerálódásához,a hormonháztartás stabilizálásához,valamint ekkora már kialakul a napi rutin,összeszokik a baba-anya páros. Amint engedélyt kaptam a doktoromtól a mozgáshoz, fokozatosan kezdtem el a teljes test terhelését. Kezdetben talajon végeztem mélyizom tornát,mind a gát,csípő,mind a hátizmokra koncentrálva,majd későbbiekben bevontam a kislányomat is súlyzó gyanánt a kitöréseknél,guggolásoknál. Figyeltem arra,hogy sokat sétáljunk a friss levegőn,kismama barátaimmal órákon át róttuk az utcákat. Kb. fél éves volt Panka, amikor már futottam, 1 éves korában pedig már félmaratonon is indultam és visszatértem az aerobik órák tartásához is.

4. Mit gondolsz, mennyire lesz (vagy már van) hatással a kislányodra a sportos életmódod? Szeretnéd, ha a fitnesz-irányba indulna el, vagy hagyod, hogy azt a sportot válassza, amit ő választ?

A gyermek példaképe nagyon sokáig a szülő. Már kicsi kora óta viszem magammal az edzésekre,hiszen sokszor nem tudtam másképp megoldani, volt, mikor édesdeden elaludt a spinning edzésemen egy polifomon. : ) De sosem erőltettem nála a fitneszt,viszont a mozgást igyekeztem beépiteni az életébe és megszerettetni vele Jelen pillanatban a szinkronúszásban ügyeskedik.Nem vagyok erőszakos anya,de igyekszem következetes lenni.

5. Az anyukák sokszor küzdenek időhiánnyal, sajnos legtöbbször pont önmagukra nincsen idejük. Te mit szoktál tanácsolni a vendégeidnek, milyen trükkökkel szakítsanak időt a mozgásra.

A mai világban az időhiány általános kifogás és sajnos nem alaptalan,hiszen mindenhol a teljesítmény orientáltság van jelen. A mai ember rohan,pörög,tapossa a mókuskereket,miközben alig van időnk egymásra. A mozgás fontos a test és a lélek egyensúlyához,ha ezt megtaláljuk akkor a munka, a családi légkör területén is pozitív hatásokat nyerünk. Heti 2-3 edzés javasolt, ez akár lehet egy kis foci vagy tollas a gyerkőccel, vagy családi programként egy hétvégi kirándulás,de manapság már a legtöbb fitnessben van gyerekmegőrző,ahol az anyuka nyugodt szívvel állhat be egy órára vagy kondizhat egyet,míg a gyermek vígan elvan.Jómagam kihasználtam az alvási időt a mozgásra,egy közeli focipályára kitoltam babakocsiban a kislányom, s míg Ő békésen szunyókált a friss levegőn én róttam körbe-körbe a kilométereket, persze végig figyelve rá.

6. Ha egy mondatban üzenhetnél a Fitneszanyu Blog olvasóinak, mi lenne az?

Hogy a mozgás jót tesz a mamának és a babának,ezzel utat engedünk a boldogságnak! : )

7. Hol, milyen órákon találkozhatnak veled az olvasók?

A Dunakeszi DreamFactory Fitness&Coffee termében dolgozom: aerobik, gerincórákat tartok, illetve személyi edzéseket. Várlak Benneteket szeretettel a facebook oldalamon is! : )

A bejegyzés trackback címe:

https://fitneszanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr6416308068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása