Fitneszedző és coach anyuka életmód tippjei

Fitneszanyu Blog

Fitneszanyu Blog

Kipróbáltam! Októberben offline voltam - így érzem most magam

2019. október 30. - Blanka Hámori

Októberben offline voltam: vagyis nem posztoltam, nem blogoltam, nem görgettem. Na de kezdjük az elején. Rendszeresen tartok offline időszakot: amikor azt látom, hogy sokkal többet vesz el a közösségi média, mint amennyit ad, akkor egyszerűen kikapcsolom magam. Persze nem teljesen, mert teljesen nem lehet. De mégis muszáj visszavenni. Nézzük részletesen:

  • Teljesen nem tudsz offline-ná válni, vagyis én nem. Rengeteg kapcsolatomat online ápolom, massengeren kontaktolok a vendégekkel, családdal, barátokkal, és basszus a weboldalamon keresztül jönnek a kliensek és termékrendelések! Az ügyintézések java része is (hálistennek) megoldható egy telefonról. A 100% offline lét ki van zárva.
  • Ebből következik, hogy a teljes offline nem is cél, és az online jelenlét miatt nem kell magunkat rosszu érezni, lelkiismereti kérdést csinálni belőle. Ez csak egy újabb felesleges frusztráció. Én pusztán mérlegre tettem a "mennyit kapok - mennyit adok (az időmből elsősorban)"  kérdést, és igyekeztem megszűrni a mennyiséget, és minőséget.
    .
  • A görgetés Facebookon és instagramon, az idegesítő hírlevelekről való leiratkozás, és felesleges csoportok kiiktatása volt a kardinális lépés, és megdöbbentő volt, mennyi időm szabadult fel. Október közepén olyan gondolataimmal és kérdéseimmel is találkoztam, amiket jó ideje tologattam félre. Sosem haladtam még ennyit a tervezésben és megvalósításban. (Találkozókon, beszélgetések közben eddig sem volt elől a telefonom, így ebben nem volt változás.)
    .
  • Vállalkozás és posztolás: bátorságot kellett gyűjtenem, hogy az oldalaimat poszt nélkül hagyjam 1 hónapig. Érdekes, a rendelések, megkeresések száma nem csökkent. Azt persze nem merném megtenni, hogy egyáltalán nem vagyok jelen online felületeken.
    .
  • ...már csak azért sem, mert az írás, posztolás, képmegosztás, mint önkifejezés, kifejezetten hiányzott. Szakmailag és emberileg is. Nos, novembertől nagyon jó kis anyagokkal és gondolatokkal jövök :)
    .
  • Figyelem, szűrés: ON. A mérhetetlen mennyiségű poszt, inger, amikor görgetünk szinte eltelíti az agyat, a szűrő funkció egyszerűen feladja. Nekem most októberben éles maradt a fókusz: tudom, mely említésre méltó dolgok történtek a világban, országban, vállalkozásomban, életemben. Nem folyik össze a rengeteg infó. Ez talán a leghasznosabb effekt, amit kapta az offlineoktóbertől idén.
 

Szóval: kifejezetten elvonási tünetektől nem szenvedtem, de furcsa volt, hogy az ismert kis ikonok nincsenek a telefonom kijelzőjén (kiléptem és töröltem őket). Meglepő volt, milyen sokszor kattintanék csak úgy rájuk! Unalomból, várakozás közben, alvás előtt és után... A konklúzióm, hogy egy mennyiségi és minőségi kontroll, néha 1-1 online lomtalanítás jót tud tenni a testnek és léleknek is! :)

Te kipróbálnád?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://fitneszanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr2716308748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása