Fitneszedző és coach anyuka életmód tippjei

Fitneszanyu Blog

Fitneszanyu Blog

Reggelizz - különben eltörik az orrod!! :)

2014. január 08. - Blanka Hámori

Tudjátok: a fitneszben kötelező a reggeli. Ma a saját rémsztorimmal támasztanám alá ezt a szabályt:

Óriási hibát követtem el tegnap: elfelejtettem reggelizni, sőt egész délelőtt nem ettem. Ilyen még nem történt velem, de most mindig közbejött valami, vagy a gyerek rohangált körbe a lakásban bilivel a fején, vagy észrevettem egy fél pár zoknit, vagy eszembe jutott a mosatlan... A lényeg, hogy délre teljesen lement a vércukrom, és mikor túl hirtelen álltam fel, egyszerűen egy pillanatra elvesztettem az eszméletem, neki estem arccal egy vascsőnek, majd a földre zuhantam. Tényleg csak egy pillanatig tarthatott az egész, mire kinyitottam a szemem, a kisfiam már ijedt arccal állt felettem - ezúttal nem bilivel, hanem gyümölcsös tányérral a fején. Gyorsan ránevettem, hogy el ne sírja magát, ekkor éreztem meg a fájdalmat az arcomban. Később a tükör is alátámasztotta gyanúm: az orrom vérzett, a felső ajkam elrepedt, a fogam is vérzett. Rövidre zárva a sztorit: az orvos megerősítette, hogy az orr eltörött, de mivel nem mozdult el a csont, nem lesz vagány bokszoló orrom (pedig már majdnem beleéltem magam! : ) És akkor most a reggeliről:

Mi történt? Ha nincs energia bevitel, nincs energia. És az energia bevitelt az étel jelenti, hiszen nem fénnyel táplálkozunk! Éjszaka is használunk valamennyi energiát (légzés, test hőmérséklet...), nappal meg pláne! A reggeli tehát kötelező, különben jön a leesett vércukor és a szédülés, ájulás. Jobb esetben pedig minimum a fáradtság, levertség a nap folyamán.

Miből áll a reggeli? Elsősorban szénhidrátból, ami a legfőbb energia forrásunk. Ez lehet müzli, vagy teljes kiőrlésű kenyérszelet pl. Vigyünk be egy kis fehérjét is, pl. tejtermék, tojás. A zsírokat pl. egy kis vaj a zsömlén, vagy a tej képviseli. Figyelj a folyadékbevitelre is!

Az én reggelim általában: 0. lépés a napomban: tejeskávé : ) ezután jöhet: natur müzli tejjel vagy vajas zsömle egy kis feltéttel, esetleg főtt tojással vagy zöldséggel!

Edzés előtt is? IGEN! Igaz, hogy ha nincs benned elég szénhidrát, hamarabb indul be a zsírégetés - pár perccel. Ha viszont van benned energia: keményebben edzel, jobban fejlődsz, a nagyobb terhelés nagyobb utóégetéssel jár!! Melyik éri meg jobban?? Ha reggel azonnal edzeni indulsz, akkor is egyél egy fél kiflit!

Tanulj a hibámból, legyél fitt, energikus anyuka - reggelizz!! :)

Blanka

A bejegyzés trackback címe:

https://fitneszanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr1216308106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása