Fitneszedző és coach anyuka életmód tippjei

Fitneszanyu Blog

Fitneszanyu Blog

Eredménycél vs. "etikus cél"

2019. július 30. - Blanka Hámori

Edzőként és coachként teljesen más módszerekkel kell dolgoznom, hiszen edzőként konkrét tanácsokat sőt feladatokat kap a kliens, míg coachként kérdezési technikákkal, a saját erőforrásait és megoldási ötleteit használva lép előre az ügyfél. Nagyon izgalmas a kétféle munka, kihívást jelent nekem is, és az ügyfélnek is, hogy néha konkrét gyakorlatokat, teendőket kap, amiket mindenáron meg kell csinálnia - néha viszont visszadobom a labdát, és saját válaszokat, mélyebb értelmezéseket kell találnia. Megjegyzés: Nem mindig a testképpel, túlsúllyal, túlevéssel dolgozunk - néha amellett, hogy edzünk, egész már "üggyel" ülünk a coachingban, és persze olyan is van, aki csak az egyik "szerepemben" ismer, mert csak edzeni vagy csak coachingba jár.)

Szóval: 2 szerep, 2 szakma, 2 féle célkitűzés.

Mert már a CÉLKITŰZÉSNÉL másképp alakul az edzői konzultáció és a coaching:

Edzés esetén konkrét eredmenycélokat tűzünk ki pl. "-15 kg, szeptember végéig". Ilyenkor az a szempont, hogy egy MÉRHETŐ, IDŐKORLÁTHOZ KÖTHETŐ, KONKRÉT célt tűzzünk ki, amit én edzőként konkrét módszerekkel (edzésmódszerek, táplálkozási szabályok) tudok támogatni. A célra és a módszerekre is jellemzők a konkrét számok: miből mennyit ehetünk, hány ismétlés kell a fekvőtámaszból, hány centi ment le, és mikor.

A coachingban viszont ún. etikus cél megfogalmazásáig kell mennünk, ami azt jelenti hogy NEKEM MINT ÜGYFÉLNEK kell valamit AKTÍVAN MEGTENNEM, MEGFEJLŐDNÖM, hogy elérjek valamit. A 15 kg mínusz ez esetben nem "jó" cél, hanem lehet ez: "Aktívabbá és kitartóbbá válni, reggelente fél órával korábban kelni és futni." Ehhez a coachingban nem edzéstervet kap az ügyfél (kivéve ha kombinaltan edzésre is jár) hanem motivációkat keresünk, megtörjük a sémákat, konkretizáljuk mit is ad nekem a karcsúbb test (magasabb minőséget, ami tenyleg fontos nekem valamiért) stb. Vagyis ebben a folyamatban kiemelt hangsúlyt kapnak az érzések!

 

A zárt VIP csoportban osztottam meg egy ezzel kapcsolatos saját élményt: az én egyik fejlődésben lévő területem a komfortzónából való kilépés, mert amúgy imádom az ismert terepet, a magabiztos énemet - de közben tudom, hogy tök jó érzés a kényelmes körön kívül tapasztalatokat szerezni! Közben pedig a 2 éves ülő munkát elhagyva, és újra sok-sok edzést tartva a saját alakomat is formáltam - ehhez pedig konkrét célokat tűztem ki számokban, amik felé haladok. Erről is írok hamarosan! :)

Blanka

edző, coach

A bejegyzés trackback címe:

https://fitneszanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr9816308706

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása