Fitneszedző és coach anyuka életmód tippjei

Fitneszanyu Blog

Fitneszanyu Blog

Kövéren is szép az élet(?)

2013. március 29. - Blanka Hámori

Időről időre feltűnik a téma a médiában vagy az interneten: kövéren is szép az élet! Ilyenkor kövér hölgyek bizonygatják, hogy elfogadták a testüket, remekül érzik magukat a bőrükben, és amúgy is bizonyított tény, hogy a férfiak nem szeretik a csontkollekciókat. Ez így azonban több sebből vérzik. Először is az a gyanús, hogy bizonygatják…

 

Először is az a gyanús, hogy bizonygatják. Még egyetlen remek alakú hölgyet sem hallottam pontokba szedve érvelni, hogy jól érzi magát. Ugyanis egyszerűen látszik, hogy így van, és kész. Magabiztosan, harmonikusan mozog, és nemcsak elfogadja a testét, de élvezi és gyönyörködik benne. Ráadásul ezek a bizonygatások általában úgy kezdődnek: „valaha engem is zavart a túlsúlyom…” – egyszóval valaha még reálisan érzékeltem a problémát. Csak aztán nem sikerült változtatnom, és ahelyett hogy pár órát eltöltöttem volna a súlyzók között, vagy a futópadon, eltöltöttem pár órát azzal, hogy érveket gyűjtöttem arra, miért jó kövérnek lenni.

Másodszor is: azt gondolom, hogy a végletekben gondolkodás az egyik legnagyobb hiba. Ugyanis a csontkollekció és a 20-30 kiló felesleggel rendelkező állapot között végtelenszámú variáció van. Az, hogy az anorexiás vékonyság se nem szép, se nem egészséges, egyértelmű – azonban senki sem állította, hogy vagy elhízottnak kell lenni, vagy csont soványnak. Például az izmos testformán is „van mit fogni” – csak épp az izom, ezért feszes és formás, nem pedig puha zsír. És most nem a testépítő hölgyek izomzatára kell gondolni, hanem egy olyan átlagos nő alakjára, aki heti 3-4 alkalommal rászán egy órácskát a testére.

Azt sem értem, hogy bizonyos emberek miért nem látnak az orrunknál tovább! Nemrég láttam egy képet a Facebookon, egy nagyon szexi, fitnesz-lányról, és alatta a felirat: „Te eddz csak az egészségedért – én azért edzek, hogy kib***ul jól nézzek ki meztelenül!” Igen, nyilván az esztétikum egy erős motiváció, de a dolog nemcsak erről szól. Hanem arról is, hogy a sejtek nem felejtenek! Aki hosszú évekig heti néhány alkalmat rászán az igényes mozgásra, 30-40 évesen, és később is remekül érzi majd magát! Egyszóval még el is fogadható, hogy a kinézetükkel elégedettek a kövérséget pártoló hölgyek – de a kíváncsi lennék, mennyire elégedettek a fájó térd- és boka ízületekkel, melyeket ők maguk tettek tönkre a nagy felesleggel, a derék fájdalmakkal, a kialakult diabétesszel, és egyéb egészségügyi problémákkal.

Arról nem is beszélve, hogy a fent említett egészségügyi problémák nem csak őket érintik. Érinti majd a (leendő) családjukat, a párjukat és a gyerekeiket. Az ő gyerekeik azok, akik majd jó példa híján esetleg szintén kövérek lesznek – és ennek minden hátrányát el kell majd viselniük. Őket nem győzi majd meg anyuka 5 érve arról, hogy a husi nők szexik, és fő a belső szépség! Ők majd csak azt érzékelik, hogy csúfolják őket, mindig elsőnek esnek ki a kidobóban, és az iskolai mérlegelés egy rémálom a számukra.

Egyszóval: fogalmam sincs, miért jó kövérnek lenni. Mikor tizenévesen én is túlsúllyal küzdöttem, nem vágytam a topmodellek alkatára – csak nem lihegve fölmenni a lépcsőn, csak büszkén nézni végig magamon bikiniben is. Szeretem azokat a vendégeimet az edzőteremben, akik kimondják, hogy „zavar a túlsúlyom, nem szeretem.” Igaz, ez nem egy olyan patetikus szituáció, mint mintha épp azt fedezné fel, hogy imádja a hurkáit. De valódibb – és ehhez már jöhet egy valódi akarás, majd valódi változás, és végül a valódi önbizalom és önszeretet. Addig sem kell természetesen ostoroznia magát, és gyűlölnie a testét - de a fejlődni akarás biztosan több jutalmat hoz, mint a belenyugvás. És olyan képeket, amikhez nem kell önbizonygató monológ – mert önmagukért beszélnek. :)

 

Fitneszanyu-tipp: ha nagy súly felesleggel rendelkezel, kerüld a nagy becsapódással járó sportokat, mint pl. a futás - hiszen a túlsúly megterheli a térd és boka ízületeket. Kezdd a gyaloglással, egy alap erősítő edzéssel, melyre példákat már osztottam meg itt a blogban is. Ha nem vagy biztos benne, hogyan láss neki, kérdezz a fitneszanyu@gmail.com-on!

Tetszett a bejegyzés – vagy épp nem értesz egyet? Mondd el a véleményed a Facebookon: https://www.facebook.com/Fitneszanyu Üdv, Blanka

A bejegyzés trackback címe:

https://fitneszanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr1316307932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabó Gabriella 2017.02.11. 09:01:14

Végre valakinek rajtam kívül is feltűnt ez a nagy "szeresd a tested bármilyenis" mánia! Hát bizony én tudom a különbséget a normális alkat és a kövér között és egyáltalán nem tetszik a mostni,(mármint kövér), sem esztétikilag, sem egészségügyileg! Nem is értem ebbe miért nem gondolnak bele??? Persze vannak olyan tipusú betegségek amelyek nehezebbé teszik a normális, mondom NORMÁLIS!!! alkat elérését, de ha megfigyeljük, azok az emberek, lányok, asszonyok (férfiakat csak azért nem írok mert mert olyan blogot még nem olvastam), éppenhogy nem biztatnak arra hogy legyél kövér úgyis szép vagy!!! Szóval teljesen egyetértek és próbálok mindent megtenni azért hogy én is újra elérjem a NORMÁLIS alkatot! :)

blanka 2017.02.17. 14:42:05

Szuper, Gabriella! Minden mondattal egyetértek és HAJRÁ!!:)
süti beállítások módosítása